Alla inlägg under juni 2007

Av Caroline - 25 juni 2007 10:09



Börjar så sakterliga återhämta mig. Men det är fortfarande tunga moln som hägrar då jag måste ta ställning till om jag ska fortsätta vänta på en ny vetrinärbesiktning eller om jag helt enkelt ska leta efter en annan häst.


Att det ska vara så förbenat svårt att köpa häst!

Av Caroline - 18 juni 2007 21:58



Kom hem utan häst i dag.


Mitt hjärta värker...

Av Caroline - 16 juni 2007 17:10




I dag fördrev jag tiden med att shoppa. Igen. Tur att det inte är allt för lång tid kvar till måndag annars hade det kunnat bli dyrt...


Åkte till stallet och hänhde upp lite krokar, tvättade borstar och pysslade lite allmänt.


Min berusande lycka blandas med en förtvivlan över att något ska gå fel. Usch... nu får det faktiskt bli måndag!


------------------------------------


Veckans citat:

 

"Om du klockan tjugo i tio på kvälen börjar leka med sytråd och häftstift, har jag rätt att undra"


(Sagt av en något orolig sambo när jag fick ett ryck här om kvällen..)

Av Caroline - 15 juni 2007 15:45




För en månad sedan tog ett beslut vid ett köksbord. Efter funderingar och kalkyler bestämde vi oss. Vi skulle utöka familjen!


90% av er tänker nu: Barn.

Fel.


Det vi i stället vill ta in i familjen är en HÄST! En gosig, mysig, mjuk och underbart doftande liten pålle! Min lycka var gjord!


Dagar och även nätter gick åt att sitta framför datorn och leta häst. Hästnet och Bukefalos kollades var tionde minut - minst! Jag har mycket att tacka min kära Charlotte för som så snällt hjälpte mig och höll mig sällskap på msn hela dagarna (och nätterna...) Även om hon dock hittade hästar på ca 60 mils avstånd.


Det ringdes till miljontals annonsörer. Endel besöktes och hästar provreds. Men ingen som passade. Jag blev lurad ibland och besviken ibland.


Men så plötsligt så stod han där, hästen med stort H. Han sa "Hej Caroline, här är jag!"


Och på måndag ska jag hämta honom.


Ingen har längtat så mycket efter en måndag som jag gör nu! Tiden sniglar sig fram och jag blir tooookig av längtan! Tur att jag har Charlotte som delar mitt intresse och längtan. Min sambo orkar inte längre lyssna på mitt pladder om schabrak, färg på grimma och borstar...




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards