Direktlänk till inlägg 25 januari 2008

Nu får vädret bestämma sig!

Av Caroline - 25 januari 2008 14:12


Snösulor eller inte? Två eller fyra broddar? Ett tunt eller ett tjockt täcke? Är så less på detta! I går var det soligt och 8 grader varm - I dag var det blåst och 4 minus... Snart får banne mig våren kommapå riktigt så att jag slipper detta eviga byte av täcken och andra tidskrävande saker!


Trots att det varit så hårt i backen denna vecka så har vi varit ute varje dag på en liten ridtyr. Bums blir så jäkla rastlös om han inte får stimulans. Här om dagen var det dock faktiskt rätt bra underlag och nere i sandtaget var det perfekt att galoppera. I en av backarna hade någon gjort hinder av tallris så gissa vad vi gjorde... Japp, i flygande fläng gav vi oss ann dessa hinder. De var lite flr låga för Bums´s smak men eftersom de var ute i naturen så hoppade han glatt!


Han är så go min häst. I dag stod vi bara inne i stallet och myste tillsammans. Vi tränade lite lydnad. Nu står han ju stilla i stallet utan att jag behöver ha honom fastkedjad vilket gör det lättare att träna lite trix, han är verkligen lättlärd! Min lilla älskling...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 10 februari 2008 21:07

  Idag kom Helenas omtalade häst he. Äntligen fick jag se och träffa denna häst som alla (främst Helena) talat så varm om och näst intill höjt till skyarna. Visst var hon vacker! Men jag är ju ingen halvblodsfantast...   Bums fick dock genast starka ...

Av Caroline - 27 januari 2008 18:08

  Susanna och jag sadlade våra underbara hästar för att ge oss ut på en låååång ridtur. Solen sken och snön gnistrade.   I två timmar var vi ute. Väglaget var jättebra så det blev mycket trav och ett par galopper.   Ibland är livet riktigt, riktigt b...

Av Caroline - 11 januari 2008 19:50

  En sorgens dag då älskade lilla Heidur somnade in.   Även om det var det bästa för honom så är saknaden märkbar, en häst som honom finns det få av.   Tack och lov för att de evigt gröna ängarna finns. Där har han det bra.   Tack för alla stunder ...

Av Caroline - 9 januari 2008 10:19

    Efter ett lite längre uppehåll från bloggandet har jag nu på allmän begäran tagit tag i det igen :)   Det är egentligen inte så mycket som har ändrats sedan sist, Bums är fortfarande världens bästa häst. Om inte ännu lite bättre!   I höstas hade ...

Av Caroline - 24 oktober 2007 11:09

Japp, hinderna är färdigbyggda. Nu finns inga ursäkter längre.   Jag sadlade Bumling och tog med honom till paddocken. Så fort han fick se hindren blev han på helspänn och frustade högt av glädje! Så vi  började med att trava över bommarna och rida r...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards